torsdag 12 augusti 2010

Rapport från en kattbädd

Här är de första bilderna på de nya små liven.  Som ni ser så är de ganska så stora redan fastän de här är bara några timmar gamla.  Jag tror att det beror på att Elsa gick över tiden med ett antal dagar och att de därför hann växa till sig ordentligt.  Sniff hade fräckheten att påstå att de liknar små lamm.  Men det tror jag bara han säger för att Lilla My alltid har varit barnsligt förtjust i dessa och han vill göra sig till för henne.   Eller så har han helt rätt....  Döm själva.

Här har veckan gått smärtfritt och Elsa är en exemplarisk mor.  Hon ammar och sköter.  Sköter och ammar.  De små liven gör inget annat än äter, sover och gnyr.  Än har jag inte listat ut vad det är för kön på de tre men det ger sig ju så småningom.  Om nätterna stänger jag dörren till deras rum men om dagarna kan Elsa gå som hon vill i huset.  För det mesta är hon inne hos sina ungar men ibland vill hon sträcka på benen och se hur det står till med det övriga hushållet.  Den röda skönheten Cajsa är också inne och hälsar på de nya familjemedlemmarna ibland och hon tittar förundrat ner i kattbädden.  Hon verkar inte riktigt tro sina ögon och hon ser ut att undra om det verkligen kan stämma att vi har skaffat såna små jobbiga nystan igen.  Hon vet nog inte riktigt vad hon skall tro om det hela.

Nu väntar jag bara på att de små skall öppna sina ögon och börja röra på sig.  Mumin han skyndar hem till helgen för att hälsa på för han vill se dem medan de fortfarande är så här små.  Han tycker att kattungar är så bedårande söta i detta stadie  medan jag tycker att de blir sötare för var dag som går.  Så jag kan knappt bärga mig tills de växt till sig lite grand!

                                      
Muminmammans privata foton.

1 kommentar:

Snorkan sa...

Vi vill seee fler bilder!!