söndag 27 februari 2011

Statusuppdatering

 
 
Jag hade inte en aning om att så många läste mina statusuppdateringar på Facebook.  Jag hade inte en aning om att så många började sin dag med att kika in på min Facebook-sida för att se hur jag börjat min dag med mitt svarta, svarta kaffe.  Men nu vet jag.  Jag får ibland rena rama kärleksförklaringar från vänner, både här i Sverige och i utlandet, som sänder mig en rad var de skriver att de älskar mina statusuppdateringar.  Jag får små noteringar från unga som äldre. Jag får respons från personer som jag minst av allt förväntat mig att skulle läsa mina inlägg.  När jag springer på någon på stan säger de innan de släpper iväg mig att de läser mina kaffenoteringar varje dag och att de formligen älskar dem.  Visst låter det härligt?  Själv tycker jag att de inte är så märkvärdiga men jag låter er ta del av mina statusuppdateringar från veckan som gått.    
 2011 02 27 
- 04.15 kom morgontidningen denna morgon. Svart som i en säck där ute och friska vindar. Nu svart, svart kaffe som jagar den mörka natten in i ny dag.
2011 02 26
- klockan lite över halv sju på morgonen och det är hur jävla ljust som helst där ute. Jag antar att det är ett vårtecken. Vi tar litta svart, svart kaffe på det! ;-)
 2011 02 25
är hur nöjd och belåten som helst nu då WM i Oslo har dragit igång. Här skall otroligt många timmar tillbringas på sofflocket de närmaste veckorna för att heja fram Finland och Sverige. Och Sverige, Sverige som ni gladde ett gammalt skidhjärta igår! Med stolthet i barm sörplar jag på det svarta, svarta kaffet som smakar sensationellt gott idag! :-)
2011 02 24 
har gått helt coco bananas på nykomponerad smörgås. Det svarta, svarta kaffet har avnjutits med Fazers fullkornstunnbröd (x-pris på ICA denna vecka) som fått en fyllning av hackad blandsallad & sockerärter (även detta till x-pris på ICA), liten klick smörgåspickles, hemodlade groddar, hackad rökt skinka & creme fraiche. Rör ihop och dra nga varv med svartpepparkvarnen. Bre´på, rulla ihop och ät. Mumma!
 2011 02 23
läser sonens statusuppdatering i Malmö och instämmer till fullo i hans inlägg; -
" undrar vad det är för vitt helvete utanför hans fönster..." Och jag som tagit av broddarna från stövlarna!! Stor, stor balja med svart, svart kaffe till tröst!!
2011 02 22
hatar då hon inte riktigt vet om det är den där tisdagen eller inte. Skall soptunnan ut eller inte? Ja.Nej.Ja.Nej.Hmm.Ja. Nu står den ute och väntar på sopgubben i alla fall och så får vi se vad som händer. Nu svart, svart kaffe för att lugna nerverna!
 2011 02 21 
- den kära minirut gör mig och det svarta, svarta kaffet sällskap ännu en morgon. Varför ändra ett vinnande koncept? :-)
2011 02 20 
- ännu en kall och vacker morgon. Läser morgontidningen och ser att 123-lottomiljoner gått till Råå. Då hoppas vi att det är dottern som lämnat in den raden! Men jag tror ju inte hon har spelkort förstås.... :-) Svart, svart kaffe får nog skölja ner den drömmen tror jag.
2011 02 19
- hela 8,5 minusgrader och absolut vindstilla denna arla lördagsmorgon. Efter en mångalen natt hoppas jag att solen flödar från en blå himmel idag! Nu svart, svart kaffe och morgonblaskan. :-)
 Illustration Tove Jansson.

1 kommentar:

Louise Alexandersson sa...

Ja men de tillhör liksom morgon rutinen att kolla :)
<3