tisdag 27 oktober 2009

Farmville

Länge, länge stod jag emot alla förfrågningar på Facebook. Vill du bli min vän på Farmville? Tar du emot denna gåva från mig på Farmville? Flera gånger om dagen kom det såna idiotfrågor. Aldrig nånsin att jag skulle börja med Farmville! Never ever!! Skitlöjligt verkade det ju vara och jag retade mig lite på alla noteringar som kom upp om vilka nivåer folk hade uppnått eller vilka jävla djur de hade hittat på sin farm. Vem bryr sig?! Couldn´t care less så att säga.

Hm.... Nu är det lite annat ljud i skällan förstås.... Lilla My var helt uppe i varv när hon ringde en kväll för några veckor sedan. "Mamma! Varför går du inte med i Farmville??!! Det är hur roligt som helst! Jag och Sniff har så mycket att göra på våra farmar. Vi odlar och vi skördar. Vi mjölkar kossor och getter, plockar frukt, klipper våra får och samlar ägg. Det är faktiskt JÄTTEKUUUL!!" Jag suckade inom mig. "Jasså - säger du det. Hur roligt kan det vara på en skala?" undrade jag lite försynt. "Nu är du dum mamma! Kan du inte gå in och titta? Jag hjälper dig lite i början så du kommer igång! Du kommer att gilla det. Jag lovar!" Lilla My lät så övertygande och jag lät mig övertalas.

Så här är jag nu. Värsta storbondmoran. Jag har utökat min markareal två gånger. Jag har införskaffat djur som jag sköter minutiöst. Jag sår mina grödor efter noggranna beräkningar så att jag skall få ut det bästa av dem. Jag funderar vilka grödor som ser vackra ut tillsammans och jag är inne och pysslar och donar flera gånger om dagen på min farm. Jag är inne och städar hos mina grannar för att få mer poäng och jag sänder gåvor till dem allt som oftast. Även jag får gåvor i form av djur och träd och jag placerar ut dem på min farm under stor omsorg. Jag ser med spänning fram emot att nå högre nivåer och få nya spännande grödor att odla. Och det är så fantastiskt kul! Det är helt otroligt roligt med en bondgård i cyberspace!!

Ännu så länge så är min farm en väldigt vacker sådan med riktigt lantliv och vacker idyll. Än så länge är allt under kontroll och under ordnade former. Än har jag inte kommit dithän att jag trycker upp alla mina djur i överfulla hagar och planterar träden tätt tätt i fula rader runt om min farm. Allt för att få så mycket åkerareal som möjligt. Så vill jag inte ha det. Kommer jag till det stadiet då tycker jag att det är dags att lägga av. Men det är kanske så att mycket vill ha mer. Och jag skall inte sitta här och vara kaxig. Vem vet? Kanske även jag trillar dit!

Och jag måste faktiskt bekänna en sak. I min ivriga nyföretagaranda så öppnade jag även ett café i Cafeworld ...... Jag vet. Ni behöver inte säga det. Jag är helt jävla körd!


Illustration okänd.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.webbkampanj.com/cityhelsingborg/20091007/?page=1&mode=50&noConflict=1

Kram