fredag 10 juli 2009

Festivaler

Sommar är detsamma som festival och konserter för mig. Det finns hur mycket musik som helst att välja på. Helst skulle man vilja åka på allt för det är så svårt att välja. Bara se här: A Camp. Anna Ternheim. Timbuktu. Thåström. The Killers. Regina Spektor. Hello Saferide. Maia Hirasawa. Lars Winnerbäck. Markus Krunegård. Och detta är bara i Hultsfred.

Sedan har vi grabbarna Håkan Hellström, Timo Räisänen och Ulf Lundell som uppträder på andra festivaler och som jag väldigt gärna skulle vilja se och höra. Och för att inte tala om gruppen Laakso som vore fantastiskt att få se live. Uffe ja - honom har jag inte har sett sedan 1982. Jag kommer ihåg att Snorkfröken bara var två veckor och vi fick skaffa barnvakt. Tänk att någon vågade!! Och att vi vågade!! Herregud hon var ju bara två veckor!! Men vi hade ju redan köpt biljetter resonerade vi och hennes gudföräldrar P och H från Finland. Inte klokt så mycket dumheter man gör då man är ung. Idag hade jag aldrig låtit någon annan ta hand om min i princip nyfödda baby.

Men visst lockar det lite grand att få ge sig iväg på en riktig festival såsom Hultsfred, Roskilde eller Ruisrock. Jag tror dock inte att jag skulle lägga mig i ett tält precis. Det skulle nog bli husvagn eller hotell i stället. Man är ju ingen ungdom längre och tältlivet är inte något som tilltalar längre. Jag hade nog varken kommit upp eller ner till tältbädden för den delen heller.

Nej - tältliv på en festival tillhör ungdomarna såsom Lilla My och Sniff som just nu är i Hultsfred och fröjdar sig. Själv nöjer jag mig med att besöka konserter på Sofiero eller gå på Helsingborgs - och Malmöfestivalen. Det duger så bra för en liten muminmamma!

Bild från Hikipedia.

Inga kommentarer: