fredag 24 juli 2009

Kärlekshelg

"Jasså, du säger att hon inte har kommit igång riktigt. Men det är bara bra för jag har inga hanar hemma förtillfället. De är ute på uppdrag allihop. Och det är perfekt om du lämnar henne då hon har varit igång ordentligt i två dagar. Då är det som bäst!" Hon lät som om det var den naturligaste sak i världen och vi bestämde att jag skulle ringa om några dagar igen.

"Vilket härligt liv de har de där hankatterna!" Mumin lät förtjust då jag ringde och berättade för honom att det inte var riktigt dags än. "Tänk att bara åka runt och roa sig bland villiga honor! Vilken drömtillvaro!" Jag suckade djupt. Typiskt karlar! Och jag gick till lilla Elsas försvar. "Hur kan du säga så!! Tänk på lilla Elsa! Tänk så rädd hon kommer att vara! Hon har ju ingen aning om vad det är som händer, den lilla stackarn!" Mumin skrockade hjärtligt; " Haha! Du är för rolig du, mamma! Hon kommer nog att tycka det är riktigt trevligt skall du se!"

Och igår kväll var det dags. I hällande regn åkte jag och Snorkfröken och lämnade över lilla Elsa till hennes uppfödare. En ståtlig hane väntade på henne i det speciella huset som uppfödaren har för dylika tilldragelser. Lilla Elsa såg så liten och undrande ut där hon satt i sin bur och jag fick knappt säga adjö innan vi fick sätta oss i bilen och lämna henne till hennes öde. Men det blir säkert bra det här. Nu skall hon fröjda sig i tre till fyra dagar. Bara fröjda sig och inte tänka på något annat!

I slutet av september skall det vara klappat och klart. Då skall vi skörda frukten av lilla Elsas kärlekshelg. Vi ser oerhört mycket fram emot att få birmakattungar i huset och vi kan knappt bärga oss till det är dags. Lilla My och Mumin har planerat in besök i oktober för att få se de små liven och till och med storstadsfilifjonkan funderar om hon skall komma på besök då.

Så himla härligt det skall bli! Hoppas att lilla Elsa tycker det också!


Illustration: Snorkmaiden by jscarose.

1 kommentar:

Snorkis sa...

Undra hur det går för henne :S

Hoppas hon kommer hem snart.