onsdag 31 december 2008

Nytt år

Ut med det gamla och in med det nya. Inte titta bakåt, titta framåt. Det är väl så man säger? Och det tycker jag är bra!
Varför älta det gamla då man kan se framåt med tillförsikt? Det gångna året var inte det roligaste i mitt liv. Jag lämnar det gärna, med olyckan och allt, och hoppar med glädje in i det nya året. Det skall bli spännande med ett nytt år och nya möjligheter!

Det kan vara svårt att gå vidare. Att lämna saker och ting bakom sig. Då är bra att det finns ett officiellt avslut. Det får oss alla att vakna upp och se framåt igen. Då vi alla kan lämna det gamla och gå vidare. Då vi alla kan spotta i nävarna och börja om igen. Ta nya tag med nya krafter.

Ikväll skall jag på en stillsam middag hos mina rara grannar. Vi blir några stycken som skall äta och dricka gott. Prata och rå om varandra denna kväll. Skåla med varandra för det nya året som kommer och se himlen lysas upp av de mest fantastiska raketer. Det ser jag fram emot.

Det är dags att börja ett nytt år igen. Ta med allt positivt och glädjerikt med in i det nya året. Ett nytt år med nya möjligheter. Glöm inte det!

Må gott alla och var rädda om er!



Illustration av Tove Jansson ur "Trollkarlens hatt".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott slut på detta år och hoppas du får ett fint nytt år 2009. tusen kramar från nenne

Dez sa...

Gott nytt år till dej, det har varit jätte trevligt att läsa din blogg. Läser gärna även nästa år din blogg

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året.
KRAM