torsdag 6 november 2008

Akupunktur

Ända sedan olyckan hände har jag haft problem med sömnen. Innan dess somnade jag och sov mig genom natten utan några problem. Nu är det som förgjort.

Mina nätter är sömnlösa kan man säga. Jag somnar men sedan vaknar jag efter en timme. Sommar om och vaknar igen efter en timme. Vid fyratiden har jag svårt att alls somna om. Jag ligger i min säng och tittar i taket och önskar inget hellre än att få sova.

Varför är det så här? Jag tror att det beror på att jag vill vända mig i sängen hela tiden. Jag kan inte vända mig naturligt längre. Jag kan inte vända mig utan besvär och "hårt arbete" och därför vaknar jag. Ett obehindrat vändande i sängen finns inte längre. Det sätter mitt knä stopp för.

Nu har jag fått hjälp. Hoppas jag. Jag har fått "akupunkturploppar" i mina öronsnibbar. Örat är nämligen, precis som fotsulan, en karta på kroppen. Har jag ont eller besvär någonstans i kroppen så ger det utslag på örat och öronsnibben. Sömnpunkterna och mitt onda knä gav kraftiga reaktioner i örat. Därför sitter där fyra ploppar i mitt vänstra öra och tre i det högra örat.

Jag ser fram emot kvällen. Då skall jag trycka på mina sömnploppar. Jag hoppas verkligen att det skall bli bättre med sömnen. Ingen garanti lämnades dock. Men jag tycker att det är värt att prova i alla fall. Det kan ju inte skada.

2 kommentarer:

Dez sa...

Trist att din goda sömn är ur balans hoppas dina ploppar gör susen, med hopp om en god natt

Anonym sa...

Lilla purrpurr katten då<3

Lilla My