onsdag 7 januari 2009

Morgon

En ny dag har randats. Solen skiner från en blå himmel. Det blåser fortfarande, men inte mycket. Jag smuttar på min morgonlatte och jag tittar förundrat ut genom fönstret. Gräsmattan lyser grön. Mullvadshögarna är bruna med lite rimfrost högst upp. Var är snön som kom sent igår kväll? Har jag gått och blivit helt senil?

Det känns som om jag drömt. Drömt att trädgården var full av snö. En ljuv dröm. Eller?

Jag grubblar vidare och går runt i huset. Jag tittar ut genom fönstret på ovanvåningen. Funderar. Men titta! Där långt borta i skogsbrynet ligger det lite snö! Vad glad jag blir! Jag är inte helt galen i allafall. Än.


Bild från Moomin Bakery & Cafe i Tokyo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idag snöar det igen...men det lägger sig väl inte. Igår hade jag snö i Ängelholm när jag blev fotad, det var KALLT
www.emelieohlsson.blogg.se

Bilder kommer på hemsidan så småningom


Massa snö Kramar

Anonym sa...

VILKEN FIN BILD ! :D
har du gjort det själv? ^^

LILLA MY