söndag 1 februari 2009

Hembesök

Äntligen! Lilla My kommer ner till Skåne i dagarna tre. Återigen kommer tiden att rinna iväg med förtvivlans hastighet. Återigen skall vi glädjas åt varje minut vi får. Dagarna är inbokade för mys, mys och åter mys!

På torsdagkväll hämtar Snorkfröken henne vid flyget. Sedan åker de två systrarna hem till Snorkfröken och har kvalitetstid. Lilla My hann inte träffa Snorkfrökens och Snusmumrikens katter, Gözzta och Bonuz, då hon var hemma i julas. Därför är hon mycket spänd på att se hur stor Maine Coon-katten Bonuz har blivit. Hon kommer att bli mycket överraskad!

Lilla My har bestämt att vi skall äta fondue på fredagkväll. Köttfondue skall det vara och inte någon modern variant med kyckling och buljong. På den punkten är hon mycket bestämd. De smarriga såsrecepten skall letas upp och dammas av. Tillbehören skall inhandlas. Utrustningen skall ses över. Hon har pratat om vår fonduekväll i flera veckor nu så jag förstår att det är någonting som hon hett efterlängtar.

På lördagkväll skall vi ha familjemiddag. Skrutt kommer upp från Köpenhamn och Snusmumriken är tillbaka efter flera veckors jobb i Brasilien. Om Sniff hinner så skall han ta sig ner till oss på sin helgpermission från lumpen. Det hoppas jag att han kan! God mat skall ätas och gott vin skall korkas upp. En kväll med alla mina muminbarn och deras respektive är alltid lika roligt!

På måndag morgon åker Lilla My tillbaka till den stora staden. Vi återgår till verkligheten med jobb och sjukgymnastik. Men jag ser fram emot att träffa henne snart igen. Jag planerar att åka upp till den stora staden i början på april. Då stannar jag inte i tre dagar. Jag stannar i en vecka. Minst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Se så snart det kom något underbart...3 dagar, ja då är det ändå ett rätt lång underbart =)

NJUT.

KRAMAR

Anonym sa...

ÅH :) vad mys! Tihi nu är det inte långt kvar!
PUSS OCH KRAM