söndag 12 oktober 2008

Elsa






Vad skall hon heta, undrade Snorkfröken då hon ringde mig på kvällen. Jag vet inte, svarade jag sanningsenligt. Jag har inte hunnit fundera än och jag har ju bara sett henne på bild, tillade jag lite förvirrat.


Jag hade efter moget övervägande beslutat mig för att bli fodervärd till en liten birmakattunge. Jag hade 2 söta honor att välja mellan. Jag kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha förrän jag träffat dem. Vi träffade kattungarna i fredags och det dröjde inte länge förrän vi förstod att det var den kavata och keliga lilla Kiss me Quick som skulle följa med mig hem.


Snorkfröken och jag hade bestämt att Elsa, som hon nu heter, skulle vara en överraskning. Mumin, som inget visste, blev så glad, så glad! Han tog lilla Elsa i sina stora muminhänder och tryckte henne ömt mot sin kind. Snorkfröken och jag blev alldeles rörda då vi såg glädjen i Mumins ögon.


I kväll skall vi överraska Lilla My som kommer hem med kvällsflyget från Stockholm. Snorkfröken och hennes sambo Snusmumriken hämtar henne på flygplatsen. Mumin och jag skall gömma lilla Elsa i köket. Vi väntar med spänning på att få se glädjen i Lilla Mys ansikte då hon upptäcker lilla Elsa! Vi kan knappt bärga oss!

6 kommentarer:

Anonym sa...

ååååååå, så söt hon är. Vad spännande med överraskningar =)
Kram

Anonym sa...

vilken läckerbit. kramgo ! kramisar till er alla. Trilla nu bara inte över henne så du får andra benet i paket också!! kraaam

Muminmamma sa...

Ja visst är hon sööööt! Det är faktiskt lite jobbigt då hon springer runt mina fötter, hänger sig i mina ben och anfaller mig så mcyket hon hinner. Jag måste alltid fundera var hon är någonstans för att inte trilla över henne :-). Men fördelarna uppväger!!

Anonym sa...

ÅH! Hon är så fin! Älskar henne redan :x /Lilla My

Anonym sa...

yes! ni fick dit besöksräknaren. Bra jobbat!!

Anonym sa...

Och vad säger Cajsa ???
Och vad skall Rebecca Cronström Houdini säga vid sitt nästa Skåne-besök ?
Om detta och mycket annat får vi läsa här på Muminmammans blogg ...
Ja, vad säger Cajsa ???
undrar Systeryster