måndag 27 oktober 2008

Post

Nu för tiden får man inte så ofta brev med posten. Förutom då man fyller år och så räkningarna förstås. Allting sker via datorn - man skriver, man ringer och man vill kan även se varandra via datorn.

Annat var det "förr i världen". Jag hade flera brevvänner i olika länder och många av dem brevväxlade jag med i flera år. Brevvännerna hittade man i veckotidningarnas brevvänsspalter eller så var det någon skola som sände en förfrågan till min skola. Det var mycket trevligt med brevvänner och allt som oftast fanns det ett brev som väntade när man kom hem efter skolan. Sedan hade jag ju också breven från kärleken som inte bodde på orten. Han var prästson och sände brev till mig flera gånger i veckan. Med blossande kinder sprättade jag upp breven och läste med iver om vad han hade gjort sedan det senaste brevet.

Det senaste halvåret har det dock hänt saker i min brevlåda. Nu då jag har varit sjuk har jag fått brev och paket i min postlåda flera gånger. Det har varit små och stora paket med böcker och trevliga "krya på dig" kort från vänner och bekanta. Jag har t o m fått flera kort och paket från jobbrelaterade kontakter som jag inte annars har kontakt med privat. Även blombuketter har hittat hem till mig från kunder som önskat se mig på benen snart igen. Denna omtanke har värmt mitt hjärta.

Jag tycker det är väldigt trevligt att få brev och vykort i min brevlåda. Det är alltid roligt att få ett vykort från någon som är ute på äventyr! Man känner sig lite delaktig när man får se var de varit någonstans och man önskar att man själv fått vara med. Jag försöker alltid sända vykort till nära och kära då jag är ute och reser. För jag vet hur glad jag själv blir när jag får ett vykort i brevlådan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj guud det där med prästsonen hade jag nästan glömt

Muminmamma sa...

Lite passligt att kalla på guuud hehe