lördag 11 oktober 2008

Passion


Snorkfröken hämtade upp mig vid lunch igår. Hon skulle handla choklad. Fin choklad. Dyr choklad. Hon kör flera mil för att stilla sin passion. Nu skulle även jag förföras av denna nya, dyra last. Jag har redan denna åkomma. Passion för choklad. Men jag inmundigar all choklad, billig som dyr, ljus som mörk. Snorkfröken tycker att jag behöver förfinas i konsten och hon kör mig långt ut på landsbygden till ett litet konditori. Där bakom glas ligger dyrgriparna. Choklad med wasabi. Choklad med lakrits och flingsalt. Choklad med viol. Runda bollar. Små kvadratiska rutor. De ligger på fina brickor och lockar mig med förföriska namn. Jag handlar några bitar. Snorkfröken handlar en hel kartong. Snorkfröken säger att hon skall ha gäster i kväll och bjuda chokladen till kaffet. Jag undrar jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har redan ätit några :P

Anonym sa...

Detta var ju riktigt trevlig läsning - nu vet jag vad du sysslar med på dagarna även om vi inte har hunnit prata på telefon den senaste tiden (stress, stress ...)
Systeryster Nini

Anonym sa...

usch man blir ju snål och närmaste kiosk är 18 km bort!! Ha en skön helg

Anonym sa...

jo då gäster hade hon allt, å smaka på chokladen fick vi också
MUMS