torsdag 9 oktober 2008

Morgontidningen


Jag skulle tro att de flesta får sin morgontidning i brevlådan eller instucken genom brevinkastet. Hade jag bott i Amerika hade den kanske blivit slängd på gräsmattan av någon käck "paperboy". Jag har det dock lite annorlunda. Jag får min morgontidning instucken genom mitt sovrumsfönster. Detta sker någon gång mellan 0600 - 0800. I början försökte "min paperboy", som är en äldre dansk gentleman på över de 80, kommunicera med mig. Han har nu slutat med detta efter att enbart fått oartikulerade grymtningar till svar. Nu sticker han bara in tidningen med ett käckt "paper", "morr´n" eller "good morning". Jag skriker TACK TACK, under täcket, till min halvdöve gentleman. Jag vill ju inte att han skall tro att jag är otacksam. Efter tidningsleveransen begrundar jag mitt nu vakna tillstånd. Bestämmer mig för att stiga upp och göra min morgonlatte. Därefter avnjuter jag tidningen i sängen eller i min länsstol.

Jag undrar vad som händer då jag blir frisk igen och flyttar upp till mitt eget sovrum på ovanvåningen. Kommer min gentleman att klättra upp för stuprännan, likt en skön Romeo, för att leverera tidningen?

6 kommentarer:

Anonym sa...

vilken lyx. Vi får tidningen i brevlådan först kl 11.30 .Så ut i regn och rusk. Är Cajsa något barnbarnsbarn till Nille?? kramar från Åland

Anonym sa...

Haha - jag brukar också tänka på Nille! Cajsa är en liten fröken från huvudstadsregionen, närmare bestämt från Täby. Hon har inga divafasoner för sig vilket vi är tacksamma för!

Anonym sa...

Försök nr 2

Anonym sa...

Den där postiljonen från dörren bredvid, är han månne förtjust i tidningens ägare? Vad skall man tro????

Anonym sa...

=) Oj vad kul att det var någon man inte visste vem det var som kikade in på min blogg...eller vet jag vem du är? Hur hittade du mig?
Kram Louise

Anonym sa...

Nejmen NU vet jag ju vem du är *rodnar**skäms* lite att jag inte fattade vem det var =)
Välkommen Y till Bloggvärlden.
Kram Louise